Corona-virus - updates

Beste klanten,

We maken zéér ongewone tijden mee, waarbij het waarborgen van onze gezondheid ongetwijfeld op de eerste plaats komt.

De huidige situatie roept bij velen onder jullie uiteraard ook vragen op omtrent hun geplande vakantie, in de nabije toekomst of wat later in het jaar.

Langs deze weg wensen we jullie algemeen te informeren dat wij alle dossiers opvolgen en jullie persoonlijk contacteren als je geplande reis niet kan doorgaan.

ONS BEREIKEN:

Bij voorkeur per mail:

* Kantoor Lummen: lummen@detoerist.be
* Kantoor Meeuwen: meeuwen@detoerist.be
* Kantoor Tessenderlo: tessenderlo@detoerist.be

Onze kantoren zijn fysiek gesloten, maar er is een permanentie voor het beantwoorden van vragen, zowel per mail als telefonisch.

UPDATES TOUROPERATORS:

De touroperators sturen voortdurend bij, afhankelijk van adviezen van de overheden.
Voor de voornaamste touroperators & luchtvaartmaatschappijen waar wij mee werken, geven we graag hun update-pagina:

Voor TUI België:

https://www.tui.be/nl/coronavirus

-> Update 19/03: alle afreizen t.e.m. 05/04 zijn geannuleerd: citytrips, autovakanties, vliegvakanties,...
-> Update 21/03: alle pakketreizen t.e.m. 30/04 zijn geannuleerd.

Voor TUI Nederland:

https://www.tui.nl/coronavirus-faq/

-> Update 21/03: alle pakketreizen t.e.m. 30/04 zijn geannuleerd.

Voor Corendon:

https://www.corendon.be/vragen/veelgesteldevragen/coronavirus/

-> Update 23/03: alle pakketreizen t.e.m. 31/05

Voor Brussels Airlines:

https://www.brusselsairlines.com/nl-be/misc/AlertMessageDetail.aspx

-> Update 19/03: alle vluchten t.e.m. 19/04

Voor Transavia:

https://www.transavia.com/nl-NL/update-coronavirus/

-> Update 21/03: alle vluchten t.e.m. 15/04

Voor Misterfly:

https://help.misterfly.be/article/1101-coronavirus-commerciele-maatregelen 


VOUCHERS:

Momenteel krijgen alle reizigers van TUI België, Corendon & TUI Nederland, waarvan de reis door de Touroperator is geannuleerd het volledige bedrag van deze reis gecompenseerd in de vorm van een voucher/reischeque.

Voor deze uitzonderlijke situatie is er door de overheid ook een uitzonderlijke economische maatregel, waardoor het leveren van reisvouchers aanvaard wordt. 

Reizigers die met een andere touroperator hebben geboekt, kunnen we informeren dat deze touroperators ofwel hetzelfde vouchersysteem hanteren of de mogelijkheid geven tot verplaatsen van de reis.

We contacteren jullie hiervoor, van zodra uw dossier geannuleerd dient te worden.

Het heeft op dit moment geen zin om te polsen naar de situatie van reizen in mei, juni of later!

Er zijn voor deze reizen nog géén annulaties, de reizen gaan voorlopig nog door zoals voorzien. Voor deze reizen gelden voorlopig nog de gewone annuleringskosten.

Van zodra daar verandering in komt, nemen we contact met u op.

Wens je je reis later dit jaar eventueel nu al te verplaatsen, geef ons de nieuwe datum door zodat we dit voor jullie kunnen nakijken.

Zonder nieuwe datum, kunnen we niet verifiëren of je dossier om te boeken is.

De touroperators en luchtvaartmaatschappijen kunnen de enorme toevloed aan vragen niet aan en werken voornamelijk nog met mail. Antwoorden laten daardoor eventjes op zich wachten.

We vragen dan ook het nodige geduld in deze ongewone situatie.
Wij danken u alvast voor uw begrip en hopen dat iedereen gezond mag blijven.

Met vriendelijke groeten,


Team Reizen De Toerist

(Guy, Ingrid, Jurgen, Kristof, Nadia & Sabrina)

keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x